FÖRSÄLJNINGSVILLKOR
Läs igenom våra försäljningsvillkor. Vid godkännande av din beställning har du per automatik godtagit villkoren för köp.
Nedan villkor gäller för dig som handlar hos Tee2Green.
Betalning:
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
1: Betalning med Visa och Master Card
Vi accepterar Visa och Mastercard som betalkort. All information kring ditt kort överförs på ett säkert sätt, och inga kortupplysningar blir lagrat hos Tee2green.se.
2: PayPal
Vi accepterar betalning med PayPal.
3: Swish
Vi accepterar betalning via Swish.
4: Faktura eller delbetalning via Svea Bank (Privatperson)
Du kan även välja att räntefritt delbetala eller betala mot faktura. Administrationsavgift/månad och ev. uppläggningsavgift tillkommer.
Vid ansökan om betalning via faktura eller delbetalning genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas.
Fakturor och delbetalning kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar ska erläggas till Svea Bank, eventuella frågor gällande betalning sker till Svea Bank.
5: Faktura via Svea Bank (Företag)
Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas.
Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Beställning
Alla beställningar sker via vår hemsida, www.tee2green.se och leverans sker endast till adresser inom Sverige.
Alla priser är inklusive moms och i svenska kronor.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priser.
Leveranstid och Frakt
I webbshopen under respektive produkt finns information om leveranstid, där beräknad leverans på produkten står. Nedan står förtydligande information kring de olika leveranstiderna:
*2-5 arbetsdagar - innebär normalt att varan finns på lager och kan skickas omgående, vid slutsåld produkt blir ni kontaktad med ny aktuell information.
*7-10 arbetsdagar - innebär att produkten inte finns på vårt lager utan beställs från leverantör som har sitt lager inom Norden.
*2+ veckor - innebär att produkten inte finns på vårt lager utan beställs från leverantör som har sitt lager utanför Norden. Custom orders ligger också i denna kategori. Leveranstiden kan bli kortare men även längre.
Vi gör vårt bästa för att du som kund skall få din beställning inom den lovade leveranstiden men vi reserverar oss för eventuella förseningar på grund av högt beställningstryck (exempelvis Black Friday/Week, jultid) samt vid omständigheter vi inte råder över.
Leveranssätt
Beställningar skickas med DHL och levereras till en DHL Servicepoint. När paketet anländer till utlämningsställe skall avisering skickas ut från DHL via SMS eller Mail, därefter kan det hämtas ut med hjälp av giltig legitimation samt Kolli-ID. Mer information gällande giltig legitimation för hämtning av paket som skickas via DHL, se DHL’s Hemsida.
Fraktkostnader
På grund av varierande storlek på paket har vi en enhetlig fraktkostnad på 99 kr. Fraktfri leverans sker på beställningar på minst 1500 kr. Om paket ej blir uthämtat och går i retur förbehåller sig Tee2Green Golf & Fashion / Tee Two Green AB rätten att debitera kostnaden för frakt, returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader (För närvarande 350kr). Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Hämtning i vår butik i Strömstad
Möjligheten finns att beställa varor via vår hemsida och sedan hämta de i vår butik på Strömstad Shoppingcenter, Oslovägen 50. Dock endast under ordinarie öppettider. Se öppettider här.
Köpvillkor
Order räknas som giltig efter att orderbekräftelse skickats ut, kunden ansvarar för att ange korrekt information.
Orderbekräftelse skickas ut efter genomfört köp till den mail som blivit angiven i kassan, har du inte fått mail samma dag som beställning är gjord kolla för säkerhets skull i skräpposten. Har ni ej fått bekräftelse på köp samma dag, kontakta oss.
Alla försök till bedrägeri polisanmäls.
Personuppgifter
Kundnummer erhålles vid första köptillfället, dina lämnade personuppgifter (Personnummer, namn, adress, mm) lagras i tee2green.se kundregister. Uppgifterna skyddas enligt den nya dataskyddsförordningen (GDPR) och lämnas aldrig ut till tredje part. Dina uppgifter används endast av tee2green.se för att underlätta vår kundkontakt med dig och förbättra din upplevelse på vår sida.
Reklamationer
Är levererat paket skadat kan du reklamera det, detta görs direkt till ombud – vänta ej med detta då en sådan reklamation ej är giltig. Kontakta sedan oss på info@tee2green.se eller 079-339 14 15 för mer information.
Kvittot som medföljer paketet är ditt garantibevis, våra produkter har 1 års garanti med undantag för de leverantörer som erbjuder längre tid på sina produkter eller komponenter.
Garanti omfattar ej transportkostnader, vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Ta alltid kontakt med oss vid reklamation eller retur innan du skickar tillbaka en vara på info@tee2green.se
Ångerrätt/Retur
Vi följer konsumentverkets regler för e-handel och returer. Vi ger våra kunder 14 dagars full returrätt, även om produkten är varsamt använd under denna period. Det förutsätter dock att produkten inte har synliga skador samt att medföljande streckkoder och eventuell förpackning finns kvar. Du som kund är ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkten. Det är inte tillåtet att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen på tex skor, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.
Ångerrätten gäller ej på Custom-Orders eller specialbeställningar såsom logobollar där en produkt justerats efter kundens önskemål, ex byte av komponent eller justering av längd eller lie.
Produkter som inte finns i vårt vanliga sortiment räknas som specialbeställning. Exempelvis skor i X-Wide, modeller eller storlekar som i vanliga fall inte är lagerförda.
Vid nyttjande av ångerrätten på 14 dagar står du som kund själv för returfrakt samt den egentliga faktiska fraktkostnaden vid köpet. Vid återbetalning betalar vi ut det du betalat minus avdrag för den egentliga fraktkostnaden. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använde för att genomföra köpet. Returfraktsedel via DHL kan även beställas från oss. Vi justerar då fraktkostnaden efter godkänd retur på återbetalningen. Fraktkostnaden varierar beroende på försändelsens storlek och vikt.
Återbetalning vid faktura/delbetalning
När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Svea för en kreditering av det aktuella beloppet. Svea kontaktar dig sedan för att lösa återbetalningen. Har du inte hunnit betala din faktura än kommer du att få en uppdatering kring din faktura. Tänk på att du som kund är skyldig att betala fakturan inom förfallodatumet även om du har eller tänker skicka tillbaka en produkt. Detta för att slippa påminnelseavgifter etc.
Återbetalning vid kortköp/banköverföring
När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Svea för en återbetalning av det aktuella beloppet. Återbetalningar görs till samma kort/konto inom ett par dagar (ibland kan det ta längre tid).
Återbetalning vid Swishbetalning
När vi mottagit din retur och godkänt den återbetalas det aktuella beloppet direkt till ditt Swish nummer.
Återbetalning vid Paypal-betalning
När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktar vi Paypal för en återbetalning av det aktuella beloppet.
Du får alltid ett mail ifrån oss när vi har hanterat din retur.
Varor som returneras får inte skickas mot postförskott eller krav, vi löser inte ut dessa paket.
Ta alltid kontakt med oss först innan nyttjande av ångerrätten. Du kan använda dig av vårt returformulär, som du hittar här, när du returnerar en produkt eller lägga i en lapp i returpaketet med ordernummer samt notering om det är retur eller eventuellt storleksbyte för smidigast hantering. Kom ihåg att packa returförsändelsen ordentligt och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot du får.
Övrigt
Vid prisjustering förbehåller vi oss rätten att inte återbetala mellanskillnaden, även om detta är inom 2 veckor från beställningens leverans. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella pris och korrekturfel. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsida avvika något från verkligheten.
Returadress
Tee2Green.se
Tee Two Green AB
Strömstad Shoppingcenter
Oslovägen 50
45235 Strömstad
Om har frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på +46 793 39 14 15 eller info@tee2green.se.
VÄLKOMMEN TILL EN SÄKER OCH LÖNSAM HANDEL!